Örnekler;
İstanbul'dan tatilde memleketi Erzurum'a gidecek olan Ayşe tatil için gerekli olan ve götürmek istedigi tüm esyalarını bavuluna koymuştur. Babası uçakla gideceklerini söylemiş ve biletini Ayşe'ye vermiştir. Bileti eline aldığında bir not Ayşe'nin dikkatin çekmiştir. 30 kg'ın üzerinde olan valizlerden ek ücret alınmaktadır. Ayşe annesinden evdeki tartıyı istemiş ve valizini tarttığında 30 kg'ı geçtiğini görmüştür. Ayşe valizini 30 kg'a düşürmek için valizinden neleri çıkarmalıdır?
Otantik Ögrenmede Degerlendirme Nasıl Olmalıdır?
Çoktan Seçmeli Sorular?
Tek Bir Degerlendirme Yöntemi?
Geleneksel Degerlendirme?
Otantik ögrenmede hangi yöntem ve teknikler kullanılabilir?
Probleme Dayalı Ögrenme
Projeye Dayalı Ögrenme Yöntemi
Olaya Dayalı Ögrenme Yöntemi
İisbirlikli Ögrenme
Durumlu Ögrenme Yöntemi- bilgi ve uygulama birbirinden ayrılamaz.
Bilissel Çıraklık Teknigi
Baglasık Ögrenme Teknigi- baglamlardan olusan bir yapıda ögrenme meydana getirme
(Cholewinski, 2009; Downes, 2007; Rule, 2006)
Bu yöntem ve tekniklerin tamamı ögrencileri hayatın içinden gerçek problemleri çözmesi ve bunu ders konularıyla iliskilendirmesine dayanmaktadır. Hayatın içinden gerçek ve karmasık problemlerin çözümü ile ugrasan ögrenciler, süreç içinde problem çözme becerisi kazanacaklardır. Böyle bir ögrenme, ögrencileri hayata hazırlayan bir deneyim sürecini içerir.
Size göre otantik bir ögrenme ortamının özellikleri nelerdir?
Hoerr'e (1992) göre ögrenciyi merkeze alarak egitim yapılan bir sınıfa bakıldıgında;
Oyun
Etkilesim
ilgiler, ihtiyaçlar
Reeves, Herrington ve Oliver (2002)'e göre otantik ögrenmeleri degerlendiriken;
Gerçek dünya ile iliski
Süreklilik içeren arastırma
Çoklu kaynak ve farklı bakıs açıları
isbirligi
2x +1 = 7 olduguna göre x nedir?
Ayse ögretmen ve ögrencileri Avrupa Birligi Ögrenci Degisim Programı kapsamında İisveç'te bir okulu ziyaret edeceklerdir. Bu ziyaretten önce Ayse ögretmen ve ögrencileri gidecekleri yere hediye götürmek istemektedirler. Isparta'da bulunan gül fabrikasından gül kolonyası almak isterler. 1 litrelik kolonya siselerinden 3 tane, yarım litrelik siselerden 4 tane satın alırlar. Toplamda kaç litre kolonya satın almıslardır? Ögrenciler kaç litre kolona alındıgını ögrenmeye neden ihtiyaç duysunlar?
Eger toplamın herhangi bir resmi kuruma bildirilmesi gerekiyorsa ya da Ayse ögretmen bu kolonyadan ne kadarını yurt dısına çıkarabilecegini hesaplamaya ihtiyaç duyuyorsa bunu hesaplamak anlamlıdır.
Baglamı olmayan ve "ne gerek var?" sorusu sorulan problem tüm anlamını yitirmis olacaktır.
Size göre otantik öğrenmelerde öğretmen rolleri nelerdir?
Size göre otantik öğrenmelerde öğrenci rolleri nelerdir?
İşbirliği
Yansıtma
Açık Bir Şekilde Dile Getirme
Hayat Bilgisi Dersi Kazanımları İçin Örnek Otantik Öğrenme Uygulaması
Yanlış Anlamalar
1. Tamamen otantik olmayan herhangi bir öğrenme bağlamı sahtedir.
- Sınıf içinde konuşma> Okuyarak öğrenme
- Kullanarak öğrenme> Sınıf içinde konuşma
Ana dili olarak konuşanlarla yaşayarak o dili öğrenmenin dil öğrenmede etkili bir yol olması sınıfta konuşarak o dili kullanmanın kötü bir alternatif olması anlamına gelmez.
2. Eğer aşçıbaşı sertifikasına sahip değilsen açlıktan ölebilirsin.
3. Eğer gerçekten eğlenceli değilse o zaman gerçek değildir.
4. Eğer piyano çalmayı öğrenmek istiyorsan, temelde Chopin ile başlamak zorundasın.
(Cronin, 1993)
Yansıtma
Disiplinler arası bakıs açısı
Kaliteli ürünler
Çoklu yorum ve sonuç
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder